Page 20

gezond idee herfst 2015

Ontbijt: Havermout-yoghurtswirl met frambozen 4 PERSONEN Per persoon: 185 kcal / 4 g vet / 9 g eiwit / 24 g koolhydraten Bereiding: 10 minuten Prijs per stuk: ¤1,45 • 300 g herfstframbozen • vlierbloesemsiroop of honing naar smaak • 600 ml halfvolle yoghurt • 50 g havermout • 1 el ongezouten gepelde pistachenoten, fijngehakt 20 gezond idee 1 Prak in een kom met een vork de frambozen tot een grove puree. Voeg vlierbloesemsiroop of honing naar smaak toe. 2 Schenk de yoghurt in 4 kommen of bekers. Schep er de frambozenpuree en de havermout op en schep 2-3 keer om zodat een marmereffect ontstaat. Bestrooi de yoghurt met de pistachenoten. Kijk voor meer lekker gezonde recepten op gezondidee.mumc.nl. Lunch: Paddenstoelenbouillon met walnoottosti 4 PERSONEN Per persoon: 360 kcal / 17 g vet / 18 g eiwit / 30 g koolhydraten Bereiding: 25 minuten Prijs per stuk: ¤2,25 • 300 g gemengde paddenstoelen • 2 el olijfolie • 1 teentje knoflook, fijngehakt • 2-3 takjes tijm, alleen de blaadjes • 2 paddenstoelen- of groentebouillontabletten • 8 sneetjes volkoren brood • 4 plakjes belegen kaas 30+ • 50 g walnoten • 1 kleine prei, in ragfijne ringetjes - tosti-apparaat of contactgrill 1 Kook de tagliatelle in ruim water met zout volgens de aanwijzingen op de verpakking beetgaar. Kook de broccoli in 6 min. gaar. Rooster de pijnboompitten in een droge koekenpan en schud ze op een bord. 1 Veeg de paddenstoelen schoon met keukenpapier. Snijd of scheur de paddenstoelen in stukjes. 2 Verhit in een soeppan de olijfolie. Bak de paddenstoelen met de knoflook en de tijmblaadjes 4 min. Voeg 1 liter water en de bouillontabletten toe en breng tegen de kook. 3 Draai het vuur laag en laat de bouillon 10 min. zachtjes trekken. Maak intussen de tosti's: beleg 4 sneden brood met de kaas en de walnoten. Dek af met de andere 4 sneden brood en bak er in een tosti-apparaat of contactgrill 4 goudbruine tosti's van. 4 Voeg de prei toe aan de bouillon en voeg eventueel peper toe. Verdeel de bouillon over 4 soepkommen en geef de walnoottosti's erbij. TIP Voeg voor een feestelijk voorgerecht een scheutje madeira of droge witte wijn aan de bouillon toe. Het beste van de herfst op je bord


gezond idee herfst 2015
To see the actual publication please follow the link above